maandag 21 oktober 2013

Week 8

PRAATRONDE

August
Gisteren ben ik naar het bos geweest. Ik heb er allemaal kastanjes geraapt. Ik heb er 20 meegebracht. Ik heb die allemaal gepeld. Ik heb ook nog eikeltjes gevonden. Die zaten vast aan een takje. Dat takje was op de grond gevallen. Ik heb ook paddenstoelen gezien. Ze stonden niet in een kring. Ze stonden op de grond een beetje verspreid.

Fons
Gisteren was er familiefeest. Eerst kwamen mijn kleine neefjes en nichtjes. Daarna kwamen mijn grote neven en nichten. Ze zijn al student. Met mijn oudste neef ben ik van een muurtje gesprongen. Thuis hebben we verstoppertje gespeeld.

Lily
Ik heb een boekje mee. Ik heb dat gemaakt in het museum voor Schone Kunsten. Er staat ook een foto in van Luka. Ik heb dit gemaakt met Lisa, de mama van Jako. Ik ben ook nog een zeemeermin aan het knutselen. Mijn broer heeft een vlieg gemaakt met draadjes. Die heeft hij nagetekend op papier.

Maja
Ik heb een schelp mee. Die komt uit de zee. Ik heb die zelf gevonden. Er zat een krab in. Dat was niet gemakkelijk om er die krab uit te halen, want die was groot. De schelp was eerst een geschenk voor mijn oma, maar ze hoefde die niet.

Luka
Ik heb een doos mee. Daar zitten allerlei dingetjes in van de herfst. Ik heb die gevonden met Judith en Floran. Ik heb een blad van een tamme kastanje gevonden en herkende die meteen. Ik heb ook heel veel bolsters van de tamme kastanje mee. Ik heb één mee waar de kastanje nog inzit. Binnenin de bolster is het heel zacht, zoals de vacht van een diertje.

Bruna
Ik ben naar de Capoeira geweest. Dat is een verdedigingssport. Ik vind dat heel leuk om te doen. Er waren mensen op bezoek van verre landen. Die deden ook Capoeira. Die kwamen daar om te helpen. De meester zei wat we moesten doen. De kindjes moesten bij de volwassenen gaan staan. Je mocht kiezen bij wie. Samen met die volwassene moest je de bewegingen uitvoeren.

Neyla
Ik heb nieuwe schoenen aan. Ze zijn nieuw. Mijn mama heeft gezegd dat ik ze altijd moet dragen. Enkel als het regent moet ik ze niet aandoen. Ik ben thuis gebleven bij mijn zus en mijn papa. Mijn mama heeft die nieuwe schoenen gekocht. Ik vind ze heel mooi. Ze zitten heel gemakkelijk.

Luna
Ik ben in het weekend op kamp geweest met de scouts. Daar hebben we een disco gedaan. Vooraleer we gingen slapen, zongen we een liedje. We hadden hotdogs gegeten als avondmaal. Als middagmaal kregen we spaghetti.

Siemon
Ik ga naar Centerparks. Daar is er een zwembad. Als je in het zwembad blijft, komen er golven. Achteraan is er ook een zwembad met fonteintjes. Ik ben daar al eens geweest met mijn papa. Dat was heel leuk.

Hermine
Ik ben eergisteren naar de Chiro geweest. De grote waren besmeurd met ketchup, choco en confituur. Mijn naam in de Chiro is Tjoepke. We hebben koekjes gebakken, kleine pizza’s en fruitbrochettes.

Elijah
Toen ik thuis was, waren mijn mama en papa ook thuis. Mijn mama ging naar de badkamer. De deur van de badkamer zat los. De deur is een beetje kapot. Mijn papa heeft die vermaakt. Mijn papa heeft spulletjes uit het huis verzameld om die tweedehands te verkopen. Met die centjes koopt onze papa nieuwe voetbalschoenen.

Loic
Toen ik ziek was, ben ik naar de regenboogwinkel (Dreamland) geweest. Ik heb daar een nieuw spulletje van Lego Star Wars gekocht. Daar zat het mannetje Dark Maul bij. Ik kon het niet maken, want het was een beetje te moeilijk. De mannetjes kon ik wel maken.

Felix
Ik ga vanavond op reis vertrekken. Ik ga naar Nederland op reis. We gaan met de auto. Ik ga samen met mijn neefje, mijn twee zusjes, mijn mama en papa en mijn oma. Mijn zus blijft thuis, want zij vertrekt vroeger.

Wilson
Ik ga morgen naar Amsterdam. Daar ga ik met mijn vriendjes, Skip en Bodi spelen. Het is twee uur rijden. Skip en Bodi gaan naar Duitsland en wij mogen mee. We gaan er ook lekker eten.



TEKENING VAN DE WEEK
door Bruna



2 opmerkingen:

  1. Dag Kristof,
    Leuke verhalen op jouw klaslog
    Capoeira is de juiste naam i.p.v. Kapoeéra ;-)
    Groeten,
    Luis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wist ik wel hoor. 't Was gewoon om te kijken of deze blog wel degelijk wordt gelezen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen