maandag 14 oktober 2013

Week 7

PRAATRONDE

Nout
Ik ben gisteren naar de bioscoop geweest. De film was in 3D. Papa had nog popcorn gekocht. Het was een film van het Gents Filmfestival. Het verhaal ging over een neushoorn met 2 kindjes en 3 brandweermannen. Het was een tekenfilm. Na de bioscoopfilm zijn we ook nog naar een receptie geweest.

Fons
Ik ben gisteren met mijn mama op wandel geweest. Ik heb een heleboel blaadjes en noten gevonden. Ik heb gisteren een stukje walnoot geproefd. Gisteren is mijn mama naar het jaagpad geweest. Ik ben niet mee geweest, want het was heel slecht weer. Dat pad heet het jaagpad want het is naast een rivier en er waren vroeger paarden die de boten moesten voorttrekken op dat pad.

Elijah
Maandag heb ik deze schilderijen gemaakt. Dinsdag heb ik deze gemaakt. Dat was met verfspatten. De stoel was een beetje vuil, maar die heb ik dan gewassen. We hebben penselen en verf gebruikt. We moesten spatten met de verf. maken.

Maja
Ik was in Polen op vakantie. Een paar dagen. Dan was ik er ziek. Ik moest naar het ziekenhuis. Dan was mijn tante er. Mijn tante heeft dit gekocht. Dit is een rokje met roze blaadjes. Dan was mijn oma eerst bij me, dan mijn mama en dan mijn tante. Ze hadden een cadeautje voor mij. Ik heb ook een krans met bloemetjes. Ik kon niet goed stappen. Ik moest de ganse tijd vallen.

Lily
Ik heb veel blaadjes mee. Ook bolsters heb ik meegebracht. Ik heb die gevonden op mijn verjaardagsfeestje. Ik heb ook kastanjes gevonden. Ik heb ook een reuzebolster gevonden. Ik heb ook een groen blaadje mee. Ik heb een takje mee. Ik heb die gevonden bij een kasteel. Sommige waren ‘tussen twee vuren’ aan het spelen. Sommige kindjes hielpen zoeken naar blaadjes en bolsters. Ik heb ook nog een bolster gevonden van een wilde kastanje. Ik heb ook nog andere rijpe kastanjes, maar ik weet niet echt of ze rijp zijn.

Tiber
Dit is een schelp. Het is een speciale schelp omdat die zo hard is. Die heb ik in de zee gevonden met mijn mama en papa. Deze schelp kan ook niet breken.

Bruna
Toen ik naar Spanje ging, gingen we naar een hotel. We gingen met de auto. In dat hotel vond ik het super. Daar was ook een zwembad. De laatste dag in het hotel, gingen we in de middag weg. We gingen naar ons vakantiehuisje in Spanje. Daar verrasten mijn oma en opa. Wij gingen niet in het zwembad omdat het te koud was. Een paar dagjes later kwam Luka, Cathy en Gus. Voor Luka er was hadden we op het terras geslapen. Ik had eerst per ongeluk een ijsje op mijn mama gemorst. De andere dag aten we macaroni en die vond ik heel lekker.

Luka
We zijn met de auto naar Frankrijk geweest. Eerst gingen we naar Brugge en van daaruit gingen we met mijn nichtje naar Parijs. Daar hebben we een huisje gehuurd. Toen we er waren, was het al laat. We hebben de Notre-Dame gezien. We kregen daar een pannenkoek. We zagen ook de Eiffeltoren. Ik ben op de eerste verdieping geweest.

August
Gisteren ben ik na school naar Dreamland geweest. Ik mocht iets kiezen van 10 euro. Ik heb een Pokémondoos gekozen. Toen ik het had opengedaan zaten er twee sterke kaarten bij. Thuis heb ik al mijn kaarten gesorteerd.

Luna
Ik heb een pompom gemaakt. Die heb ik bij mijn oma gemaakt. Mijn oma heeft me geleerd hoe ik dat moet doen. Je moet een bolletje wol door een kartonnen dingetje doen waar zo’n gaatje in zit. De touwtjes moeten de hele tijd naast elkaar. Daarna doe je de kantjes op elkaar en moet je knippen.

Nout

Ik heb een boek meegebracht. Het gaat over Egypte, Rome en Vikingen. Op deze prent kan je zien hoe een burcht eruit zag in die tijd. Het leuke eraan is, is dat sommige muren doorzichtig zijn op die prenten. Dit hier is een woning van de Egyptenaren. Dit is een piramide. Je kan zien hoe ze daar de farao’s begroeven. Dit is het deksel van een sarcofaag. De farao werd begraven in zo’n sarcofaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten