vrijdag 27 september 2013

Week 4

PRAATRONDE
Hermine
Ik heb gisteren een stressbal gemaakt. Dat heb ik met strijkparels en een ballon gemaakt. Ik heb er zelf een knoop in gedaan. Daar kan je goed in knijpen. Het is enkel een beetje hard, maar dat is de bedoeling. Het was leuk om die te maken. Ik kan die goed gebruiken, want soms heb ik stress.

August
Als je deze steen in water legt, komen er bubbels uit. Het is een steen die een beetje verbrand is, er komen dan putjes in en daarin zitten luchtbellen. Ik heb ook nog een wenssteen meegebracht. Dat is een groene steen die je niet vaak vindt. Omdat hij zeldzaam is, brengt hij geluk, net zoals een klavertje vier. Je kan er ook een wens mee doen. Dit hier is een steen die uit de bergen komt. In deze steen zitten ribbeltjes. Die wordt gebruikt om papier mee te maken.

Maja
Ik heb een speelgoedhond meegebracht van op vakantie. Mijn broer heeft ook nog ééntje. Er waren drie kleuren: roze, paar en zwart. Ik vond de roze stipjes niet zo mooi. Daarom heb ik deze met de zwarte stipjes gekozen. Hij doet vanzelf zijn muiltje open en dan zie je de binnenkant van de hond.

Luka
Eergisteren ben ik naar mijn nichtje haar verjaardag geweest in Brugge. Ik was ook uitgenodigd op het verjaardagsfeestje van Hermine. Jammer genoeg was het op dezelfde dag. Toen we gingen eten, heb ik hetzelfde genomen als mijn nichtje. Ik at slagroom, notentaart en studentenhaver. Dan gingen we op de zolder spelen. We hebben de cadeautjes opengedaan bij opa.

Neyla
Ik ben al eens op een strand geweest met palmbomen. Ik weet niet goed meer waar, want ik zat nog in de buik van mijn mama. Mijn zus heeft het me verteld.

Bruna
Ik ben al eens naar Disneyland geweest. Dat is bij Parijs. Daar spreken ze Frans. Er was een eng spookhotel. Je moest in een lift en er waren geesten. Daarna gingen we naar ons echt hotel. We hebben daar gezwommen in een zwembad. Er was ook een speeltuin. We hebben frietjes gegeten.

Loic
Ik heb een filmpje gemaakt gisteravond. Het ging over Lego Star Wars. Niemand wou me helpen, maar het is me toch gelukt. Ik moest allemaal foto’s nemen. Dat heet stop motion.
(mail sturen naar mama en papa)

Fons
Vorige week zondag ben ik naar kooiendans geweest. Er was een feestje. Ik heb er een reus gezien. Hij heeft zeepsop over mij gegoten. De reus heeft ook confetti over mij gestrooid en het bleef allemaal aan mij kleven. Bij het dansen voelde ik me een beetje beschaamd, want ik was de eerste op de dansvloer.

Lily
Ik heb iets mee. Dat zijn zijdecoconen. Dat is van rupsen. Die heb ik gekregen van mijn oma. Ze was op reis en heeft dat meegebracht als cadeau. Ze komen uit een museum in Frankrijk. Het is hard als je erop duwt, maar als je erover wrijft is het zacht.

Tiber
Ik heb een horloge. Die tikt. Je kan aan dit ronde stukje draaien. Ik heb het zelf uitgekozen. Ik heb het gekregen van mama en papa. Hij gaat niet gemakkelijk aan. Ik heb het gekregen voor mijn verjaardag.

Nout
Ik heb een ukulele meegebracht. Dat is een snaarinstrument. Ik heb er al lang niet meer opgespeeld, dus hij is niet zo goed gestemd. Rien heeft de plectrum op straat gevonden. Ik heb geen gitaar. Mijn meester zegt dat ik met een ukulele moet beginnen omdat een gitaar nog te groot is voor mij.


Elijah
In de grote vakantie was ik naar het voetbalkamp. Toen was ik aan het lopen. Er was iemand die me duwde. Ik viel op mijn hoofd. Mijn hoofd bloedde. Met de leider van het voetbalkamp ging ik naar de dokter. Ik moest wachten in de wachtkamer. De dokter heeft de wonde verdoofd met een spuit. Daarna heeft hij het dicht genaaid. Het deed een beetje pijn.

Alexandre

Ik heb een popje meegebracht. Het is een popje van een jachtluipaard. Dat is het snelste dier ter wereld. Het kan heel snel lopen. Het kan ook traag en rustig lopen als het een dier wil vangen. Dat is sluipen. Ook tijgers en leeuwen doen dat.


SFEERBEELDEN







1 opmerking: