zaterdag 15 maart 2014

Krokus

Aha, eindelijk nog eens een berichtje op de blog na een héél drukke periode voor de Krokusvakantie. De eerste week zit er ondertussen al op. Het gaat vlug. De blog ziet er een beetje anders uit. De linkjes in de linkerbalk verwijzen naar externe websites zoals Instagram, YouTube, Symbaloo. Een klein woordje uitleg is misschien op zijn plaats.

Via de link Foto's kom je op ons profiel terecht op Instagram. Af en toe worden er foto's genomen van onze boeiende activiteiten en die vinden meteen (!) hun weg naar het internet. Zo krijg je steevast nieuwe sfeerbeelden voorgeschoteld.

Via de link Filmpjes kom je op ons profiel terecht op YouTube. Daar vind je filmpjes van onze projecten of andere activiteiten.

Via de link Liedjes kom je op ons profiel terecht op Soundcloud. Hier posten we af en toe eens een liedje dat we in de klas geleerd hebben.

Via de link Interessante links kom je terecht op onze pagina op Symbaloo. Dit is een handige en gebruiksvriendelijke website die toelaat om links te visualiseren met herkenbare icoontjes. Een beetje zoals dat op een smartphone of tablet het geval is. Deze website wordt als startpagina gebruikt op de computers in de klas en geeft de kinderen de mogelijkheid om geheel zelfstandig aan een computer te werken.


Praatronde

Nout
Ik ben in de vakantie naar een museum van Jan Hoet geweest. We hebben er allemaal schilderijen gezien en ook een auto die omgekeerd stond. Er was een schilderij met allemaal doeken op elkaar. Het waren er wel 100. Dat was met een paar vrienden. We zijn er met de fiets naartoe geweest.

Tiber
Eergisteren is Fons bij mij komen spelen. Dan moesten we Fons gaan halen bij hem thuis. We gingen naar buiten. We hebben voetbal gespeeld. We hebben ook met een auto met afstandsbediening gespeeld. Dan gingen we terug naar binnen. Dan gingen we terug naar binnen. We hebben met ballen gerold en gegooid. We speelden een spel met 6 mannetjes. Wie het eerst de 6 mannetjes kon omgooien met de bal was gewonnen.

Loïc
Ik ben naar de Beekse Bergen in Nederland geweest. Daar waren olifanten en apen. Ze hebben die dieren bij elkaar gestoken, zodat de apen de kaka van de olifanten kunnen opeten. Toen we met de auto rondreden, hebben we zebra’s en giraffen gezien. Mijn papa riep de naam van de giraf en telkens kwam de giraf dichterbij. We hebben ook herten en tijgers gezien.

Elijah
Zondag ben ik naar Antwerpen geweest voor het feest van een nichtje. Daar was het warm. Mijn papa was aan het parkeren en toen was hij aan het bellen. Er kwam een vriend van hem. Die vriend had iets gedaan op de radio. Toen het feestje gedaan was, kreeg iedereen een snoepje. Eéntje vond ik niet zo lekker. Het smaakte naar kokosnoot.

Fons
Ik ben zondag samen met Aico naar de J&M geweest. We hebben daar een vogelhuisje gemaakt. Aico en ik wisten niet hoe we dat vogelhuisje moesten maken. Toen we klaar waren, hebben we ‘behangertje’ en ‘Dikke Bertha’ gespeeld. Daarna hebben we nog even gespeeld op het speelrek.

Lily
Toen het vakantie was, ben ik naar mijn oma geweest. Ik mocht een boek hebben. Ik heb allerlei soorten boeken gezien en dat waren allemaal zulke boekjes. Deze gaat over spoken. Het heet ‘Hoe vermorzel je spoken’. Loïc heeft ook een boek dat ‘Hoe vermorzel je monsters’ heet. De spoken houden niet van water. In het water geven ze tips om tegen monsters te vechten.

Maja
Zondag ben ik met mijn vriendin naar zee geweest. Daar waren heel veel bijen. We moesten stil zijn, want haar zusje was aan het slapen. Op de terugweg heeft haar kleine zusje moeten overgeven op mij.

Bruna
Rune en Mirthe kwamen bij mij spelen. Toen hebben we iets leuks gedaan, maar ze kwamen erg vroeg. Om tien uur waren ze er al. ’s Middags hebben we spaghetti gegeten. Dat was speciale spaghetti, want het was zonder gluten. We hebben een beetje gespeeld en naar filmpjes gekeken op de computer van mijn papa. We hebben ons verkleed en zijn naar het park geweest. Ik kreeg een cadeautje van hen. Dat was een muts. Ik noemde die de dierensjaalhandschoenenmuts.

Luna
In de vakantie ben ik naar Frankrijk geweest. Oma, opa, mama, papa, Jeanne en ik waren mee. We zijn met de auto geweest. Dan zijn we naar de zee geweest. We hebben niet gezwommen. Er waren witte rotsen. Die hebben we beklommen. We hebben mossels en frietjes gegeten. Ik heb er ook iets gedronken en een wafel gegeten.

Hermine
Ik ben naar de zee geweest. Dat was in Wenduine. Daar heb ik het ganse pad gevolgd. Dan had ik daar een café gezien. Ik vroeg aan oma of we iets konden drinken. Ik mocht een warme chocomelk drinken van oma. Oma zei dat ik een snor had. Dat was geen echte snor. De andere dag zijn we gaan rijden met de go-carts.

Aico
Ik ben naar de bibliotheek geweest. Ik heb Fons daar gezien. We speelden op de computer Spekkie en Sproet. Gaston was er ook. Mijn zus tikte Galaxie Park in.

Luka

Zondag ben ik naar mijn oma en opa geweest. Mijn opa was naar Australië geweest. Hij heeft daar souvenirs gekocht. Len had een t-shirt met een koala op. Dat was een beetje te groot en daarom leek het op een kleedje. We hebben ook een nep dingo gekregen. Ik heb ook nog een mooie boemerang gekregen. Ik durf er niet mee te gooien omdat dat zo mooi is. Die is geschilderd door een speciale stam. Die schilderen alleen met stipjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten